marți, 26 mai 2009

Cat valoreaza parerea ta

Aproape toata lumea stie expresia: "Nimic in viata nu e gratis, totul se plateste". Acum ceva vreme credeam ca parerea e singurul lucru pe care il dai si il primesti free-of-charge. E, uite ca se mai schimba lucrurile. Exista oameni care sunt dispusi sa dea 1$ pe 100 de pareri de-ale tale. Online surveys de exemplu. Doar completezi acolo niste chestionare. Altii te platesc ca se le vizitezi site-urile. Asta inseamna internet-whore: sa te vinzi pe click-uri, vizite pe site-uri, reclame si pareri.
Tot fenomenul de advertising se bazeaza pe o singura idee: produsul tau este format din doua parti-ceea ce este el de fapt si ceea ce ii faci pe altii sa creada despre el. O singura data in viata am dat click pe o reclama pe net, pentru ca era ceva care ma interesa(ceva cu scuba diving). La noi in tara toata chestia cu reclamele a crescu exponential. De la reclame pe blocuri si panouri imense, pana la reclame in lift, la baie, si prin Bluetooth. Cand a venit varu meu din SUA aici a facut ochii cat cepele cand a vazut sticla imensa de Cola de pe blocu de pe Magheru. A zis ca in niciun oras de la ei nu exista atatea reclame pe metru patrat.
Revenind la parere. Ea conteaza cand te asculta un prieten. De exemplu daca mergi pe strada si iti zice unu "Ba ratatule!" pe tine(cel mai probabil) o sa te doara in cur de parerea lui(sau poti sa-i futi un pumn). Asta pentru ca traim intr-o lume cu mai multe perspective. Tu ca om normal o sa faci o selectie referitor la parerile carora le acorzi atentie. Parerea conteaza cand o asculta oameni care conteaza.

P.S. Vreau bani de la Coca-Cola ca le-am facut reclama pe blog

Un comentariu:

  1. Ba mie, daca imi zice unul "Ba ratatule!", imi dau seama ca tot ce am facut eu care m-ar categorisi drept neratat nu valoreaza nici cat negru sub unghie. (Triple negative, bitches!)

    RăspundețiȘtergere